Niels Cosemans, zijn verhaal vanuit de Werkpostbegeleider

De inspirerende evolutie van Niels binnen ons team

Bij onze eerste ontmoeting was Niels behoorlijk discreet en gefocust op zijn taken. Destijds was hij verantwoordelijk voor het behandelen van algemene informatieverzoeken van onze reizigers en het beheren van een Excel-bestand voor de terugbetalingen. Hoewel zijn taken repetitief waren, gaven we hem de kans om onze werkomgeving te leren kennen.

Langzaam maar zeker leerde het team Niels beter kennen. We namen de tijd om met hem te praten en ontdekten toen een ware spoorwegliefhebber, een "echte spoorwegman in hart en nieren"! Toen Niels meer vertrouwen kreeg, begon hij zich ook te interesseren in ons telefoniewerk, hij observeerde en leerde met grote nieuwsgierigheid. Zijn leergierigheid is een echte troef, en zijn vermogen om nieuwe informatie te verwerken is indrukwekkend.

Niels heeft uitzonderlijke wilskracht en moed getoond om onze tools onder de knie te krijgen en onze processen te begrijpen. Zijn betrokkenheid is een waar voorbeeld, en we zijn allemaal erg trots op zijn vooruitgang.

Toen Niels begon met calls, moet ik eerlijk zeggen dat ik enkele twijfels had. Hoewel hij een grondige kennis van de SNCB heeft, vooral van het terrein en het materiaal, vreesde ik dat hij niet in staat zou zijn om meerdere programma's te combineren terwijl hij informatie opzocht. Maar Niels heeft snel zijn vermogen bewezen om deze uitdaging aan te gaan. Elk gesprek werd voor hem een nieuwe gelegenheid om te leren en zich te verbeteren.

Tijdens zijn opleiding was ik aangenaam verrast door de diepgang van zijn kennis en zijn vastberadenheid. Niet alleen kende Niels de producten, maar hij begreep ook perfect de vervoersvoorwaarden, wat hem in staat stelde om de telefoongesprekken met veel zelfvertrouwen aan te gaan.

Het is duidelijk dat Niels zijn werk met onmiskenbaar professionalisme aanpakt. Zijn betrokkenheid heeft mij zelfs een nieuwe boost gegeven, en het is een waar plezier om hem te begeleiden en te ondersteunen tijdens de gesprekken. Dankzij Niels heb ik zelf veel geleerd en ben ik professioneel gegroeid, omdat zijn benadering altijd positief en pedagogisch is.

Het parcours van Niels bij het contactcenter is een voorbeeld van succesvolle evolutie. Hij is een gepassioneerde collega die een positieve en communicatieve energie naar ons team heeft gebracht, wat ook blijkt uit zijn interacties met onze reizigers. Hij begint zelfs grapjes te maken, spreekt hij in het Engels en Frans, en toont steeds meer interesse in de manier waarop NMBS Internationaal werkt.

Werken met Niels is een waar genoegen, en ik wil hem bedanken voor zijn goed humeur, energie en toewijding om onze klanten te helpen. Dankzij hem is de sfeer op kantoor meer dan ooit gevuld met positieve vibes.

Beatrice Sainthuile – Contact Center Officer SNCB/NMBS

L'évolution inspirante de Niels au sein de notre équipe

Lors de sa première rencontre avec Niels, il était plutôt discret et concentré sur ses tâches. À l’époque, il se chargeait des demandes d’informations générales envoyées par nos voyageurs et de la gestion d’un fichier Excel pour les remboursements. Bien que ses missions étaient répétitives, elles lui ont permis de découvrir notre environnement de travail.

Petit à petit, l’équipe a appris à mieux connaître Niels. Nous avons pris le temps de discuter avec lui, et c’est alors que nous avons découvert un véritable passionné du rail, un « cheminot dans l’âme » ! Lorsqu’il a gagné en confiance, Niels a commencé à s'intéresser à notre travail au téléphone, observant et apprenant avec une grande curiosité. Sa soif d’apprendre est un véritable atout, et sa capacité à assimiler de nouvelles informations est impressionnante.

Niels a fait preuve d’une volonté et d’un courage exceptionnels pour maîtriser nos outils et comprendre nos processus. Son implication est un véritable modèle, et nous sommes tous très fiers de ses progrès.

Quand Niels a commencé à prendre en charge les appels, j’avoue avoir eu quelques appréhensions. Bien qu’il ait une connaissance approfondie de la SNCB, notamment du terrain et du matériel, je craignais qu’il ne parvienne pas à jongler avec plusieurs programmes tout en recherchant des informations. Mais Niels a rapidement démontré sa capacité à relever ce défi. Chaque appel est devenu pour lui une nouvelle occasion d’apprendre et de se perfectionner.

Au fil de sa formation, j’ai été agréablement surprise par la profondeur de ses connaissances et sa détermination. Non seulement Niels connaissait les produits, mais il comprenait aussi parfaitement les conditions de transport, ce qui lui a permis de se lancer dans les appels avec une grande assurance.

Aujourd'hui, il est clair que Niels aborde son travail avec un professionnalisme indéniable. Son implication m’a d’ailleurs aussi donné un nouveau souffle, et c’est un véritable plaisir de pouvoir l’accompagner et le soutenir lors des appels. Grâce à Niels, j’ai moi-même appris et grandi sur le plan professionnel, car son approche est toujours positive et pédagogue.

Le parcours de Niels au contact center est un exemple d’évolution réussie. C’est un collègue passionné qui a su apporter une énergie positive et communicative à notre équipe, et cela se reflète dans ses interactions avec nos voyageurs. Récemment, il commence même à raconter des blagues, à parler en anglais et en français, et s’intéresse de plus en plus à la manière dont travaille la SNCB International.

Travailler avec Niels est un vrai plaisir, et je tiens à le remercier pour sa bonne humeur, son énergie et son dévouement à aider nos clients. Grâce à lui, l’ambiance au bureau est plus que jamais remplie de bonnes vibes.

Beatrice Sainthuile – Contact Center Officer SNCB/NMBS

Lees het document