Werkburo en sociale media

Werkburo en sociale media

Sinds 2023 investeert het Werkburo extra in sociale media. Met enkele leden van ons groot samenwerkingsverband zitten we om de 3 maanden om i.k.v. onze contentstrategie. Zo willen we onze ideeën, belevingen en werkwijzen van het Werkburo via een lijddraad kenbaar maken aan het breder publiek.

Facebook:

Dit doen we volgens een vaste leidraad met inhakers. Inhakers kunnen zijn: een getuigenis, een specifieke dag in het jaar of een verwijzing naar onze aanmeldprocedure. Deze inhakers worden afgewisseld met spontane gebeurtenissen, evenementen en artikels die zich en parcours de route aandienen. Met regelmaat van de klok zorgen we zo voor informatie en ideeën voor onze bijna 500 volgers.

LinkedIn:

Sinds begin dit jaar wensen we dit platform ook mee te nemen vanuit het oogpunt ‘netwerken als professional’. Via de vaste lijn vanuit facebook posten we met een licht aangepaste tekst de boodschappen de wereld in van onze professionele contacten. Ondertussen zijn er, als opstartend linkedIn account, 58 volgers.

Website:

Een vaste waarde blijft onze website. Maandelijks passeren ruim 700 mensen deze pagina. Sinds afgelopen zomer kende de website een update zodoende cliënten en andere geïnteresseerden nog beter te kunnen bedienen. Naast onze waarden, tools, winkel, getuigenissen en aanmeldformulier vind je ook een mooi overzicht van al onze jobcoaches Vlaanderen en Brussel breed. We kozen voor een heel herkenbaar concept met foto’s en contactgegevens. Ondertussen wordt deze rubriek veelvuldig geraadpleegd door een ruim geïnteresseerd en/of betrokken publiek. In mails, op naamkaartjes en andere documenten verschijnt steeds vaker een QR code naar onze website:

HOMEPAGE
GETUIGENISSEN

Youtube:

Ons Youtube-kanaal kreeg begin 2022 een extra boost door 9 nieuwe promofilmpjes. Sinds enkele maanden werden deze uitgebreid met nog eens 7 stuks, waardoor we nu een ruime en brede waaier hebben aan werkposten en begeleid werkers over heel Vlaanderen en Brussel. Er is zelfs een filmpje over de overstap naar betaald werk. Voor elk wat wils dus.
De QR-codes naar de diverse getuigenissen zijn verspreid sinds de Staten Generaal arbeidszorg van november 2023. Zodoende kunnen mensen snel met hun smartphone een filmpje naar keuze vinden en bekijken. En dat gebeurt ook: onze teller heeft ondertussen de kaap van 10.000 unieke views ruimschoots overschreden.

Lees het document